Dins els actes del centenari de la Coronació de la Mare de Déu de Queralt, va haver la visita de la Mare de Déu a Gironella.

A principis d’estiu es va crear una comissió a Gironella, on la Fundació també hi formava part, per a organitzar els actes que es durien a terme el 30 d’agost en motiu de la visita de la Mare de Déu.

Des d’un principi es va tenir clar que es volia fer una rebuda ben lluïda, combinant el sentiment religiós amb la cultura popular.

TALLERS PER C QUERALT (3)

Es va organitzar un taller de garlandes, per guarnir els diferents carrers per on passaria la processó. Aquest taller es van fer durant l’estiu a la residència i es tractava de fer tires de roba i orenetes. Van ser molts els voluntaris i residents que van participar-hi.

centenari coronació queralt_030_MG_2347

El dia 30 al matí va haver al pati de la residència, l’entrega de  premis del concurs de dibuix infantil
organitzat per Mans Unides amb la col·laboració de l’Associació de comerciants.

I a la tarda a 2/4 de 5 amb repicada de campanes i coets es va rebre a la plaça Dr. Armengou a la Mare de Déu i la comitiva que l’acompanyava (la Mare de Déu).

SRoc-mare-queralt (2)

46 centenari coronació queralt_312_MG_1899 copiaA la porta de la Fundació el Martí Pons acompanyat per l’Olga Núñez , al piano, va cantar l’Ave Maria de Shubert.

A continuació a l’església St. Roc es va fer una petita celebració, amb pregàries ,i ofrena floral i virolais cantats per un cor format per residents i voluntaris sota la direcció de la Mª Àngels Boix. A la sortida les cuineres de la residència havien preparat galetes en forma d’oreneta.

70 centenari coronació queralt_149_MG_2466 copia   80 centenari coronació queralt_152_MG_2469 copia

La processó es va iniciar a la plaça Dr. Armengou, Pont Vell,  fins a la Placeta on els veïns del barri de l’Església havien preparat un petit altar i la Mª Àngels Boix a l’acordió i la Mª Antònia Pujol a la tenora van tocar una mostra de cançons populars, en honor a la Mare de Déu.

110 centenari coronació queralt_317_MG_1904

140 centenari coronació queralt_096_MG_2413

La processó va seguir fins a l’església Vella on els gegants acompanyats pels  grallers l’esperaven. A l’arribar a l’ajuntament es va fer una foto de record i es va continuar fins a l’església parroquial on es va fer una celebració acompanyats pel Cor  de la Parròquia i la Coral Estel.

240 centenari coronació queralt_246_MG_2563 copia

A les set del vespre la comitiva va enfilar cap a Puig-reig.

Un bonic record per a Gironella i per a la Fundació Sant Roc.

Montserrat Cutal