Des de la Fundació Sant Roc, i en col·laboració amb el nou equipament municipal la Biblioteca de Gironella, sorgueix la iniciativa de crear un projecte conjunt entre ambdues institucions: La Biblioresidència.

LOGO BIBLIORESIDENCIA juny 2015

Aquest projecte pretén ser un espai per compartir i gaudir de la lectura i la cultura per a garantir un envelliment actiu i de benestar integral a les persones grans de la fundació.

P1050541

Ahir, el Sr.  Francesc Puig, director de la Biblioteca de Gironella; conjuntament amb la Gemma Codina (terapeuta ocupacional del centre) i l’Ana (psicòloga i voluntària de la fundació sant roc), van presentar el nou servei a la Sala de l’Avinguda de la Residència, per a totes les persones residents, famílies i amics de la fundació.

El taller setmanal tindrà lloc tots els dimarts de 17h a 18,30h. a la Sala d’Activitats de la Residència i el portarà a terme l’Ana; amb el suport professional i l’acompanyament de la terapeuta ocupacional del centre.

Aquest  projecte, a més de l’exposició de llibres i altres materials de lectura per a la consulta  lliure o guiada; emmarcarà també un servei de préstec de llibres; amb l’objectiu de facilitar una activitat significativa i vivencial als residents que preserven la motivació per a la lectura.

P1050546

Ahir, durant la presentació, va haver-hi una bona fluència de persones i ja es van fer els primers préstecs. Els nostres residents van marxar entusiasmats amb els seus respectius llibres!

Des de la Fundació Sant Roc volem agraïr la bona predisposició i facilitat en què el personal de la Biblioteca de Gironella ha mostrat en tot moment per aquesta iniciativa conjunta, així com a l’Ana per l’interés i les ganes per tirar endavant el projecte. Desitgem que sigui una iniciativa amb una llarga trajectòria significativa per tothom!

Pilar Boixader (psicòloga) / Noemí Gudayol (educadora social).