Aquesta setmana passada a Gironella s’ha celebrat un any més la setmana de la gent gran. Des del dia 12 d’Octubre fins el dia 16, s’ha pogut gaudir de tota una sèrie d’activitats dirigides als més grans del poble amb un missatge ben clar: la salut i el benestar.

La setmana es va estrenar amb una missa tradicional celebrada a la Residència Sant Roc. Després d’aquesta tothom va disfrutar d’un bon vermout a base de coca i xocolata, llongonissa i sucs. Un bon tret de sortida!

La mateixa tarda de dilluns, a la residència es va poder gaudir de l’activitat de cinefòrum amb el film el exótico hotel marigold.

Dimarts vam sortir tota una bona colla a donar un tomb per l’avinguda de Gironella. Va ser el dia de la ruta de la percepció. Un joc de pistes per alguns dels comerços més pròxims, en què s’havia de cercar un conjunt de lletres així com, una sèrie d’objectes estranys. Vam posar-nos fil a l’agulla per aconseguir, finalment trobar-los tots, i deu ni do si vam caminar! Al acabar la passejada i amb les pistes obtingudes es va obtenir el consell de la setmana que diu que hem de procurar estar sa com un all.
Agraïr a tots aquests comerços la seva participació Valkiria, Vilalta, Refilat, Cal Paco, les Novetats, Valls, Guinó, cal xato, cal Rotllan i l’electro sò Mujal.

Doneu un cop d’ull a les fotografíes ja que una imatge val més que mil paraules!

P1060216 P1060227 P1060209 P1060213 P1060219 P1060222 P1060224 P1060208
Després d’aquesta passejada, a la mateixa residència vam gaudir del taller on s’amaga la memòria?. Aquí vam veure com els ulls tot sovint ens enganya i quina importància té la percepció alhora de comprendre el món que ens envolta.

P1060240 P1060228 P1060232 P1060235 P1060241

Dimecres ja estàvem a mitja setmana, però encara teníem ganes de fer coses diferents! Així que des de la residència vam proposar un taller d’alimentació sana on, la nostra infermera Eli Sarró Gumbau ens va explicar a través de la piràmide dels aliments, tota una sèrie de consells per alimentar-nos bé i per tant, ser més sans. Vam aprendre moltes coses sobre el menjar, la necessitat de beure aigua i el benefici de l’exercici físic diari. També vam poder-li consultar tots aquells dubtes que teníem sobre una bona dieta.

Dijous els nostres residents van descansar una mica! Tot i això la setmana de la gent gran no es va quedar quieta ja que hi va haver una excursió als Vivers dolça revolució d’en Josep Pàmies a Balaguer.

Per la traca final, vam acabar de posar totes les energies i bones vibracions pel concurs de cuina de plats saludables i creatius que es feia aquella mateixa tarda a la llar d’avis. Al matí de divendres vam preparar un gaspatxo de préssec. Hi va haver molta feinada en pelar i tallar les fruites i les verdures, però ens va quedar boníssim! També vam preparar una gelatina de macedònia.

Voleu veure com els preparem?

P1060272  P1060267  P1060265 P1060264

Mireu quina bona pinta que feia tot plegat!

gaspatxo de préssec gelatina de macedònia

Dos plats ben creatius i saludables que tot i no guanyar el premi del concurs, ens van donar sabor saludable al berenar de divendres.
Però un cop tips havíem de fer baixar panxa, així que vam tancar la setmana amb el ball del duo lucky luck.

P1060299 P1060297 P1060292 P1060290 P1060289 P1060287 P1060282 P1060281 P1060300 P1060279 P1060280

Com podeu veure, hem fet un munt de coses i ens ho hem passat bé al temps que apreníem coses noves, així que ja esperem poder gaudir de la setmana de la gent gran de l’any vinent.

Agraïr també a la Llar d’Avis així com a l’Ajuntament i els comerciants del poble.