Aquesta setmana celebràvem el dia de la Gent Gran, encara que nosaltres hem volgut allargar-ho una mica més i hem dedicat tres dies a fer activitats per convertir-ho en la setmana de la gent gran.

Dimecres 11 d’octubre vam començar amb un taller de melmelades. Els i les nostres residents n’havien fet moltes al llarg dels anys, sobretot, les persones que vivien a pagès i recollien força collita. És per això que vam dedicar tot el matí a elaborar melmelada de préssec. Vam triar la fruita, la vam rentar, pelar, fer a trossets i la vam fer coure. I a quedat espectacular!!!

P1010236 P1010219 P1010227 P1010232

L’endemà dijous 12 d’octubre vam posar ritme al dia i vam fer taller de ball, on hi van predominar les sardanes i música de berbena!

P1010251 P1010266 P1010285 P1010239

I per acabar la setmana, avui divendres 13 d’octubre hem fet un recordatori de com s’elaboren les melmelades, les confitures i els codonyats; les seves diferències i les tècniques d’elaboració i conservació. Tanmateix, hem recuperat fotogràficament els productes alimentaris, de neteja, colònies i medicaments més representatius de l’època. Qui no se’n recorda del sabó Lagarto o la colònia Varon Dandy?

P1010310 P1010298 P1010300 P1010303

Us deixem l’enllaç a totes les fotografies dels tres tallers:

Totes les imatges dels tallers