Airport-terminal (Medium)La dificultat que té el nostre sistema venós de realitzar la seva funció de retorn correctament, per culpa d’una mala posició o d’immobilitat perllongada. És un error, però, pensar que només ens pot passar als avions. La síndrome de la classe turista es pot donar en qualsevol mitjà de transport. Consisteix en trombosis venoses profundes secundàries que es produeixen pel fet de romandre força estona asseguts sense moure’ns.

Signes i símptomes:

Augment de volum de les cames de forma asimètrica o envermelliment, empastament i dolor a la zona dels bessons. També pot haver-hi un augment de la mida de les venes més superficials. Si a més del que ja hem exposat hi afegim dificultat respiratòria, dolor toràcic i tos, es podria tractar d’una embòlia pulmonar, en aquests casos es suggereix evitar exercici físic (fer caminades llargues) i consultar a un metge de manera immediata ja que el diagnòstic precoç pot evitar complicacions majors.

Mesures Preventives:

• Hem d’estar asseguts de tal manera que els peus ens toquin a terra i la zona lumbar estigui ben recolzada.
  • En cas d’adormir-nos, cal que ho fem amb les cames estirades. Hem d’evitar d’encreuar-les, per afavorir el retorn venós
  • Si formem part d’un grup de risc (varius, cirurgia recent, antecedents de trombosi, etc.) podem  utilitzar mitges elàstiques o mitjons de compressió (de venta en farmàcies o ortopèdies).
  • No portar roba ajustada.

Parlant de prevenció de patologies o lesions en temps de vacances, us recomano el següent:

Com hem de moure les maletes?

• Les maletes grans solen tenir quatre rodes, la qual cosa, ergonòmicament parlant, va molt bé, ja que podem portar la maleta al costat i, quan arribem a la vorera, agafar-la per la nansa i aixecar-la.
  • És millor empènyer que estirar. I hem de pensar de no sobrecarregar-la perquè en algun moment l’haurem d’aixecar.
  • S’ha de procurar anar agafant les maletes i bosses flexionant els genolls i servint-se de les cames i del contrapès del cos.

Res més. Que passeu unes bones vacances!

Aina Vila, fisioterapeuta núm. col. 6524